kartoner, spackel och tapeter...



Oavsett hur mycket separationsångest som rullar över mej så har hon under gårdagen packat sina pinaler...

Sovit, käkat alvedon, packat en stund, sovit, sovit och kraxat som en kråka - hon e sjuk nämligen, men det har inte hindrat att hon orkat sig på att packa en låda då och då. sakta, sakta sakta............

Igår fick dom nyckeln till huset och dom var där en snabbis och synade av och bestämde sej för att vardagsrummet behövde nya tapeter. Dom bestämde sig snabbt för vilka som var snyggast och idag är beställningen på nya tapeterna inringd. Jag hade nämligen tänkt att tapetsera i Eś rum så jag hade redan kataloger med tapetprover hemma.

Det lustiga var att smaken var delad. Den fondväggen dom beställde var den som hag hade som 1á på min önskelista men va fan, jag kan nog hitta en annan eller så tar vi samma. WHO CARES?
 
I morse väckte hon mej och jag åkte med ner och fick se hur fint deras lilla (?) hus är.  Eget kök, sovrum, vardagsrum, barnrum (?), toa med torktumlare och egen tvättmaskin, gräsmatta, altan, fruktträd, vinbärsbuske, grönsaksland, torkvinda.... Min lilla skrutta.... Hon är forfarande sjuk, febriga ögon men ser lycklig ut ialla fall...    

Sen har jag spackat hålen, dom var STORA, va tusan har dom satt upp??? Ska dit och spackla i morgon också, sen ska jag passa på att simma lite med när jag ändå är i Tidaholm. Idag har jag solat och göttat mej. Tagit det halvlugnt med träningen ett par dagar då jag har rätt så ont i mitt knä. Tänkte vila det lite, då jag misstänker att det är överansträngt.
I morgon ska jag spackla i lugn och ro och bara njuta av tystnaden. Det är ju påsklov så Guitar hero körs timme in, timme ut hemma. Kul men högljutt!!

Claris hade 5 kompisar som sov här i natt så det har varit full rulle sen i går eftermiddag. Sovit förrästen??? Skrattat, skarattat och skrattat snarare. Men va tusan, dom har kul och kul är bra. Det är ju guld att dom har så stora fina rum att dom lätt kan vara MÅNGA och att dom är det också. Dom är dryga 20 kvm och det är ju lyx mot de rummen dom hade i förra huset.
 
E och CL har varit här och startat hans bil. Shit! Den rök så jag trodde den brann upp! Generatorn hade fastnat så jävlar vad det rök!!! Det sluta med att E körde M hem och låna hennes bil.  Hon har banne mej ett hjärta av GULD!

Innan hon stack tillbaks hem så bakade vi nästan 100 bullar 60 får flytta till hennes frys! 40 flyttade in i min =)

Ha de' gött!

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0