långfredags jobb... =D

Långfredagen försvann som en löning i shoppingparadis..... Alltför snabbt alltså!

Vi for med Mims och ED till nya huset och skulle påbörja tapetseringen. Jag hade spacklat dagen innan och nu var det slipat och klart.

Clara och Hugo åkte till mormor och morfar W för att gotta sej på dagen. Mims och ED skjutsa dom så kunde dom på vägen hämta pallkragar hos Nordfamiljen. Mims fick en ide om att det skulle passa att odla i såna istället för landet som fanns vid huset. Sen inhandlades det blommor.

Jag och mannen åkte för att påbörja tapetseringen.....





Mims och ED grejade i trädgården. Kratta löv och rensa lite rabatter. Mannen och jag tapetserade, fast jag smet ut med jämna mellanrum för att få lite luft....



Sen gav sej Mims på landet. Hon skulle dodla och det IDAG!!! Hästbajs och jord blandat hälldes i pallkragarna som hon sådde i sen på eftermiddagen. Får väl hoppas det gror bra nu då, hon slet som fan och ED suckade när hästskiten tog slut så dom fick åka hem hit och hämta mer, för hon skulle få klart det IDAG! Dom köpte nån fiberduk som skulle ge växthus effekt.... HMMmmmm... Det kanske vore nåt för vårt land också, smart om det funkar!
Håller tummarna!



Fina penseér inhandlades till altanen, vad det gör mycket när man får till det med blommor och så! Hon planterade i lådor framför köket och i rabatten vid ingången. Hemskans huslig hon blev.... Jag blev ju grymt sugen pa att få till det lite här hemma vid också nu. Det blir väl vår tur en annan påsk... nä, helg menade jag ju givetvis. =D

Och mannen och jag tapetserade......



Men till sist fick vi upp sista våden tapet, klockan var 20.30, jag var DÖÖÖÖÖtrött och vi som hade tagit upp kött för att grilla. Men där gick gränsen. Vi hade sörplat öl och cider hela dagen och tapetserat så nu fick det bli varma mackor istället för grillat. Vi hade inte varit klara med grillningen  före midnatt annars. Jag och Mims var i alla fall trötta så vi gick och la oss vid 23.30, men då piggna grabbarna till och börja spela guitar hero.... YES!!! not..................................



Nu vankas påskafton, får se hur den blir då...
Svärmor och svärfar kommer på middag det vet jag i alla fall....

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0