På stan med älste sonen...




Vi var på Maxi och skulle köpa nya nålar till symaskinen. Och lite sytråd, turkos. Givetvis var vi tvugna att gå igenom Elins Esplanad för att komma till affären. På vägen kollade vi in  MQ, Cubus, HM, Cassel och Skoaffären..... Vi var tvugna att kolla in utbudet det klart! Speciellt skoaffären....

Där var det kört! Jag ÄLSKAR skor!!!!!!!!!!!! 

Och givetvis så hittade jag dessa underbara skor som passade perfekt. Svarta i siden, med rosett bak och skyhöga silverblanka stilettklackar!
Först så hittade jag inte min storlek, 39, utan provade 40 - alldeles för stora, 38 klämde och det fanns inga 39or  framme. Men jag frågade och hon hade ett par kvar på lagret =) Satt som gjutna, gjorda för mej, och alldeles underbara. <3

När jag trippat omkring lite och försökte nå mannen för att höra om vi inte skulle utöka skoparen i min garderob så ropade expediten - Ska du ha dom 39orna annars vill denna kunden köpa dom??!!!

Emil vände sig om 360 grader och säjer bara  - Vi ska ha dom!

Yes!!!! Nu är dom mina, pilutta henne! Och som Emil sa, man blir ju triggad när någon annan står och trånar efter samma vara och det finns bara ett par, sittande på mina fötter. Jag har första tjing!!

Vi klippte till och nu kommer jag vara snyggast på fötterna på tjejträffen på fredag =) ME LIKE!

Jag tror minsta lillasyrran likes too..... eller?

Ja, jag vet att jag borde köpt någon topp istället för det var ju det jag behövde, men när man hittar skor som dessa då glömde jag bort toppköpet totalt. Dessutom hade jag inte ekonomi att shoppa alls egentligen!

Nu är nästa fråga, Vad ska jag ha till dessa underverk på fredag?.......

Efter ha köpt skorna och nål, tråd åkte vi till Gengåvan där sonen hittade en porfölj. Perfekt för hans kommande arbete, som advokat, och en lagbok. Nu kan han börja samla på lagböker till biblioteket i hans kommande herrgård och portföljer så han kan matcha sina skor för dagen. Det är inte bara jag som är snobb på att matcha  =)

Sen fick det vara slutshoppat och jag körde hem sonen till sin lägenhet och jag skyndade mej hem för att leverera lillebror på fotbollsträningen.

I natt sover jag gott!

Kyss!



Kommentarer
Postat av: Mystic_orebrobo

Hubba hubba sikka skor :)Me like :))

De får du nog många kommentarer om kan jag tro..

Och egentligen kan man ju inte säga att det var onödiga pengar. Jag menar, skulle man nån gång behöva en spegel - inget behov av en spegel -kolla i klacken! Kommer en läskig typ? Använd skon som hotvapen. :D Skämt åsido, gå o njut i dina nya fina skor ;)

Puss //siss

2009-04-21 @ 19:08:47
Postat av: helene

Hahaha... Har gått i dom på fm, pygamas och finskorna och jag bara njöt.



Kommer känna mig dö säker när jag ska ut på stan på fredag, livsfarligt utrustad med värsta mordvapnet. Tänk dej den klacken i ögat!!! =o)



Eller pungspark....



Är det fullt på toa kan jag bättra läppglanset med hjälp av klacken - som du skrev- vem behöver en spegel???



Nädå jag är övertygad om att jag behövde dessa skor mer än nåt annat :D



Puss! Sis

2009-04-22 @ 12:56:41
URL: http://barbamamsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0