Sy...



Idag har jag sytt klart Mims och Eriks gästrumsgardiner!!! Skönt att de är klara =o)

Jag hoppas dom blir fina när dom kommer upp på gardinstången. Jag har en hel del tyg kvar och ska sy kuddar till bäddsoffan så dom matchar gardinerna. Sen är det klart.

Jag passade på att sy in mina svarta piratbyxor när jag ändå hade i den svarta tråden i. Dom blev väl sådär... Tvättar dom nu så får jag se om jag kommer att använda dom sen. Hur som helst kunde jag inte använda dom innan så jag hade inget att förlora tyckte jag. Ska ge mej i kast med några kjolar sen också men just nu måste ryggen få vila. Jösses vad den värker!!!

Jag har ju tillfälligt bytt säng med mannen men nu får jag byta tillbaks. Visserligen har jag inget ont i axlar och höfter, knä längre men ryggen och nacken....   AJ; aj, aj!!!
Dom gör destå mer ont. Vi ska ta ett tag uppe i högra delen av övervåningen, dvs Emil och Mimmies rum och städa av ordentligt. Nu är ju flyttkartongerna väck men hon har en del smågrejer kvar som ska packas. Mims får ta tag i det i morgon så kan jag städa på fredag. Hon använde ju Emils rum för förvara sina packade lådor så hon har en del kvar i hans rum också. När det är städat  ska vi provbo i Emils krypin ett tag. Funkar det som sovrum så ska vi tapersera och göra iordning det som vårt sovrum. Sängen där är i alla fall rätt ok.
 
Känns inte som någon större risk att han kommer tillbaks och vill bo i sitt rum igen. Fast han har också en del plock kvar.
Det sitter lite rosetter och tavlor kvar som är hans. Får väl ta ner dom för arkivering....
Att det ska vara så svårt för dom att få ner sina grejer?? Är det för att även dom tycker att det är smärtsamt att klippa navelsträngen??

Vill bara se att Mimsan trivs i Tidaholm först, för att sova intill henne permanent är ju inte kul. Alldeles för lyhört och jag vaknar när hon vänder sej i sin säng. Inte kul alls, då kan vi bo kvar nere i så fall.

När jag en gång i tiden flytta hemifrån fick jag röja allt på en gång sen var mitt rum upptaget. Kan inte minnas att det var nåt speciellt med det. Däremot beundrar jag mammas mod att tro på att det skulle funka. Att flytta alltså. 18 år, arbetslös som flyttade in till en 6 år äldre kille i hans lägenhet. Vi hade dessuton varit tillsammans hela 1 1/2 MÅNAD!!!
Nu så här 24 år senare vet vi ju alla hur det gick - utmärkt !!!

Nu flyttade ju Emil och C-L ihop efter 8 veckor och det verkar ju funkat otroligt bra. Har aldrig hört nåt annat. Mims och Erik har ju snart varit tillsammans i 1 1/2 ÅR och varit hembo från start så det måste vara lättare för dom nu på ett sätt att ha sitt eget. Slippa kompromissa och "vart sover vi i natt??"

Dessutom kommer ju M hem varje dag till hästen. Hon var hemma idag på fm innan jobbet och hoppat lite samt trimmat. Fillan har fått sår i ena mungipan och Emil skulle hjälpa M och sätta silikon tejp på bettet för att få dom att läka. Bettet blir ju lite mjukare för henne då. Passade på att få Coppers bett lindade samtidigt.

Nu ska jag åka in til ÖB en sväng. Ska bara käka lite först....

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0