Pyntar...

Underbart väder!!!

Jag har vaknat helt på rätta sidan idag! Jag har varit och tränat på fm och nu ska jag strax skjuta Hugo till en kompis - dom ska ha killkväll 3 st med godis dricka och chips. Det är tider det! Skönt att dom fortfarande e så små att det är happening med en chipspåse och påskmust :) snart väntas moppe, discon och annat... Brrrr...

Mannen är i stan och tvättar min bil så den ska bli fin igen. Blev alldeles förfärligt smutsig när jag använde den på en lerig grusväg förra helgen. Han skulle också fixa hem lite grillingredienser så att vi kan sätta på grillen i kväll och det ska bli smaskigt. Jag vet att han var och handla lite öl och cider med så kvällen kan bli riktigt najs.

Mims har blivit sjuk så det blir inget Värnamo i morgon för henne och Fillan.... Lite tråkigt faktiskt men det är bara onödigt och dumt att tävla när hon e sjuk. Helt farligt.... Så nu får jag en hel söndag att göra som jag vill med =)

Ska försöka mej på att gå ner i skogen och plocka mej lite påskris och sätta både inne och ute. Kanske hitta en och annan tupp att pryda bordet med. Jag har inte så himla mycket påskpynt precis men det kan vara kul att få upp lite. Det är ju inte så som till jul när det är jätte pyntat.

Nä, lagom är bäst! och egentligen gillar jag påsken. Högtid = ledighet ! Inga måsten gällande pyntning, presenter och träffa släkten! Nä bara göra det man vill och faktiskt äter vi lite likadant som vid jul, dvs Jansson, köttbullar, prinskorv, skinka, ägg, must, lax, revben..... Ja det är inte mycket som skiljer sej åt när det gäller käket. Och mumsigt e det!!

Nu drar jag till skogs och fixar riset.....

Kyss!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0