Vår bad <3

Mimsan kom hem här på morgonen och vi har ängnat Fissi 1 1/2 timmes vår tvätt. Hom har blivit borstad nogsamt och där efter schamponerad med skönt luddrande shampoo. Hon fick tom shimmelschampo ingnott i svansen och på det vita på benen - så nu är hon glänsande, vacker, och REN! Hon tyckte det var riktigt mysigt att bli ompysslad och fick godis eftersom hon är så hygglig att hålla på med.

Nu ska jag bara ringa Nygården och höra när vi kan komma och kolla henne. För er oinvigda i betäckningsvärlden, hästen funkar som övriga däggdjur och man ska då inseminera vid ägglossning (brunst). Dessvärre är Fissi lite hemlig när det gäller sådana privata angelägenheter så jag har svårt att se om och när hon brunstar. Dock misstänker jag att hon är igång efter vintern då jag såg att hon är lite kladdig i svansen.

Himla spännande ska det bli i alla fall =)






Nybadad Ficishella som käkar lite hösilage efter badet.....

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0