Lite fotouppdatering



Lördagen innan jul så var det julgrans jakt. Jag hade förberett i salen och familjen gav sig ut på uppdrag: Finna Finaste Granen i Skogen. Jag förberedde med Glögg och Pepparkakor och väntade otåligt med B-M på att dom skulle komma tillbaks.



Jodå, visst fanns det 4 st finfina granar nere i vår skog. Där sparade vi lite granna pengar för vet du? En sketen gran kostade 280 spänn utanför Kvantum! Nu är dom bra sugna på att komma in i värmen. Det var -15 grader ute. Brrrr! Jag tyckte det var rätt skönt att stanna kvar inne och värma glögg och elda i spisen:D

Senare på em så fick tjejjerna rida ner till Kroon och köpa Julmust för alla som kunde köra bil hade druckit glögg och var inga lämpliga förare. Utrustade med ryggsäckar gav dom sig iväg över fälten. Rätt fränt faktiskt, men fasen va kallt det var!



Frukost i salen julaftonsmorgon. ALLA barnen hemma! Julstrumpan var plundrad och deras morgonpaket låg under stolen och förväntan på dagen var stor. Bästa stunden på dagen! Bästa dagen på hela året!



JULMAT! Behöver ingen närmare presentation. Alldeles för MYCKET mat som vanligt! Framför allt alldeles för mycket KVAR efter vi ätit. Hur är det möjligt??!! 18 personer  skulle äta - eller frossa - för det finns aldrig nån gång som man äter så mycket och faten ser närmast orörda ut. Måste bli bättre på att beräkna hur mycket mat som ska lagas. Kan ju för fasen inte handla massor, laga massor och sen slänga MASSOR!





JULTOMTEN
kom. Jag, mamma och de minsta var helt galet pirriga! Nåja, en del av de yngra hade ju en coolare inställning till livet... Klappar i massor och en underbar stund! Glada och nöjda!



Ja så här nöjda! Fattar inte varför. Det enda kortet på mej på hela julafton, och jag ser ut som en MUPP! Men glad var jag i alla fall! Haha!



Mamsen och syrrorna. Och den coola....

Tyvärr missade vi kameran när vi var hos Farmor o Farfar igår... Men lite kort blev det i alla fall. Nu ska jag fixa te mej för min svärdotter fyller 21 år och har bjudit på kalas kl 14.30.

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0