Snart Bästaste dagen på året!!!

Till och med självaste Jultomten är förmodligen grymt avundssjuk på den enorma paketprakt som pryder under vår snygga julgran. Åh, vad härligt. Klappinköpen är avklarade. Är nöjd med allt:)

Mannen har kokat knäck som tydligen blev perfekt. Jag har inte smakat. Imorgon ska jag baka brödkakor, som alltid och i år föll även köttbullarna på min lott. Det blir skoj att rulla köttbullar...
Filmjölksbröd kan stå på önskelistan liksom att jag ska fixa grötkoket tills Pappa och G-b kommer på kvällen för att kolla på uppesittarkväll med oss. Vi gör det istället för att flänga livet ur oss på julen. Så bra tycker jag.

Vi hade tur med pepparkakshuset. Clara hade gjort Stenstorpskyrka i skolan i pepparkaksutförande. Hon fick ta med den hem. Jättefin!! och så vann den första pris med *stolt* Så slapp vi baka mer pepparkakor...
Jag hoppar över lussebullarna i år faktiskt. Mamma och May hade bakat tre åt mej, en är uppäten , två kvar till julafton.

I det stora hela känns det rätt så bra i fas. Blir nästan lite lätt orolig, måtte det hålla ända till mål.
Efter matlagning och bak kanske jag klämmer in en gymtimme eller två. Eller ska jag ta en simtur?... Eller så vilar jag mej i form :D Måste ju vara pigg på självaste julafton. Bästaste dagen på hela året!


Kyss!   

Kommentarer
Postat av: AK

Vill önska hela familjen en riktigt God Jul. Hoppas tomten kommer med massooor av paket till modern i huset, det är du väl värd!!! ha det gott, för de ska jag!

2009-12-23 @ 11:44:12
Postat av: helene

Detsamma! Och massor klappar till oss Kram!:)

2009-12-25 @ 20:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0