söndag.... oh härliga söndag!

Julbordet avlöpte riktigt bra, ganska bra i alla fall. Maten var bra och sällskapet mycket trevligt! Tack för  det! Och enda smolken i bägaren var väl att vi inte kom hem förräns vid 03.00. Lite sent! Sen hade ju Ärtan haft julbord här hemma så det låg ett gäng tonårsbrudar och babblade, fnissade och stökade i några timmar till innan jag kom till ro och kunde börja fundera på att sova. DÅ började mannen dra timmerstockar. Nåja, kl 08.00 så började jag röra på mej och väcka mannen. Sömn är överskattat!

Igår så hade vi julgranshämtning, glögg, pepparkakor och saffranskrans. Mysigt! Gänget drog iväg i skogen för att leta den perfekta julgranen och jag och B-M skötte glöggvärmningen. mannen och barnen kom hem med en jättefin gran! Imorgon ska vi klä den. Skojjigt!

På kvällen åt vi middag och sjöng singstar med Dahlströms. Vi hade en mkt trrevlig afton och åter igen så hamna jag inte i bingen förrän efter 03.30. Sömn är överskattat!

Nu är det slapparsöndag och lite filmtajm kanske? Måste ju se obligatoriska julfilmen Polarexpressen och Tomten är far till alla barnen. Då är det julstämning gott folk.
Kanske kan vi klämma en Johan Falk emellan. Har bara en kvar nu...

Kyss!      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0