Stilla natt... nä stilla dag är det!

Idag är jag alldeles allena i huset, iofs så ströker två katter omkring benen på mej men förutom deras spinnande så är det bara ljuv julmusik som hörs om jag räknar bort tvättmaskinen och diskmaaskinens surrande. Ljuvligt!
Går här och småmyser!

Planerar inför kvällens träff med lite jobbarkompisar som kommer på Glögg och pepperkaksfest. Mannen var och handla upp sig på Falbygdens ost igår så det ska finnas god tillgång på mögelost på pepparkakorna. Det är val gott?!
Undrar jag om det finns sockerfria pepparkakor. Ska skicka ut mannen på jakt efter det, då kan jag också mumsa på en kaka i kväll.

Funderar starkt på kladdmuffins till kaffet sen... Det ska jag väl hinna slänga ihop... Har fruktossocker, det borde gå.
Ledig dag var det. Det finns en tendens till att lediga dagar är ett sätt att överleva dom där andra dagarna. Hmm? Är det livet det? Ska softa mer när jag hinner...

Imorgon kör jag sista jobbdagen för veckan och sen drar vi till Stockholm tidig morgon på fredag.  Bara jag och mannen <3  Och när jag klarat av mitt "ärende" då blir det julshopping. Hoppas forfarande på den där snygga klänningen jag provade i fredags, som var fel storlek på, att den ska finnas i rätt storlek på nåt jätte H&M. Sen en snygg pushup bh som jag kan rulla in bobsisarna i - då är fredagen fulländand (nästan, finns väl nåt önskemål till).
Ska väl hitta nån snajsig sushibar också.
Sen hoppas jag att vi hittar nåt fint hotell att sova på, det här med att bli uteliggare för en natt, jag hoppar det. I I värsta fall får det bli nåt hem för hemlösa. Blir man insläppt där om man kommer med ett gäng shoppingkassar tro? Misstänker att det blir svårt, men vi får vara smarta. Parkera bilen ett par kvarter bort och lämna kassarna i bilen. Eller sova i bilen... Eller så åker vi helt enkelt hem när vi är klara, hur svårt kan det vara?!

Vill ju hemskt gärna åka förbi med chokladkalendern till E på vägen hem. Min prins behöver en julkalender att roa sig med mellan tentaläsningarna. Jag är så nyfiken på hur han och C-L bor nu. Dom flyttade ju i helgen och det är jobbigt för en mamma att inte veta hur det ser ut där barnet bor. Tur dom inte valde att fara världen runt. Australien tex. vilken mardröm! Det borde förbjudas att undervisa barn i Geografi! Lär dom allt som finns inom en radie på FEM MIL hemifrån. Längre bort behöver dom inte ens fundera på att åka!

Lysande idé! Ska genast skriva till Skolverket!

Kära utbildnings ministern!
Jag har ett önskemål ang Geografi undervisningen...

Då så!  Kyss!   

En sommarbild på några av barnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0