Tjoohopp i galopp

Nu drar vi igång - Grevagårdens Christmas show!

Det ska bli jätteskoj! Ett fantastiskt arrangemang med utställare i stora tält, julpyntad hoppbana, barnens egna riders club (för det är ju en ponnytävling). Detta ska bli den bästa tävling som jag varit engagerad i och det är ju så spännande. Magen pirrar och hjärtat fladdrar. Synd att inte Clara och Copper ska vara med men det få bli en annan gång.

Mannen är tävlingsledare, 1000 järn i elden med andra ord, och jag är sjukvårdsansvarig. Har tur att en kollega kommer på lördag och lastar av lite för nu kommer ryttarna vilken sekund som helst så då är jag på tå.Förhoppningsvis händer inget dramatiskt i helgen men man vet aldrig och det gäller att vara med i svängarna.

Kvällarna kommer vi väl att spendera i glada vänners lag i puben. Grevagårdens pub menar jag, så har du lite tråkigt och inte vet vad du ska göra med din lediga tid i helgen så är du mer än hjärtligt välkommen ner till Grevagården. Det finns matservering och underhållning kommer att ske av Bonde-Peter.
Nu vill jag förtydliga att det är inte min Peter som är bonnig utan han den där "Bonde söker fru" Peter som kommer och underhåller. Han har tydligen släppt en skiva. Har ingen aning om han är bra eller så men det antar jag.

Ja precis som om detta inte vore nog så står min träningsväska nedanför mina fötter och tjatar:
-Kom igen, vi drar till gymmet. Du orkar....

Vete schööen alltså. Det är mörkt, kallt, regnar och jag ska bära hinder hela kvällen. Behöver man gymma innan då??

Okey, va tusan, en timme på gymmet och närmare bikinifigur, varför tveka?

Kyss!

Ps. Btw jag kommer nog ha mina "skaka rumpan" skor på lördag. Kommer du och skakar med mej honey? Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0