Igår var vi på after work på Harryś och idag gick vi till kyrkan......

Igår var vi ute en helkväll med Pia och Anders. Mimmie skjutsa in oss till stan och vi startade kvällen på Plazas after work.
Åt lite taco buffé och ett glas vitt. Det var så jäkla kallt där så vi fortsatte till Harryś. Där var det fullt med folk, varmt och skönt och dom hade goda Rosa pantern drinkar ;)

Vi som bara skulle vara ute en stund blev kvar länge.......för länge.....
Vi hade i alla fall en trevlig kväll och jag är nöjd. Vi planerade vår Sottlandsresa och talade om allt och inget. Jag och Pia klagade på en otroligt full och odräglig herre som satte sig vid vårt bord så han blev utslängd och fick inte komma in mer. Himla bra vakter på Harryś!!

När vi sent om sider och många om och men kom oss för att åka hem fick vi gå upp till taxi utanför gamla Intersport. Vi fick åka en trång Volvo hem, usch!
 Dock hade vi en tålmodig och snäll chaufför som först åkte till Statoil i Ryd för Anders ville absolut ha snus och sen skulle han handla mat. Därefter kunde vi påbörja resan hem, äntligen på väg åt rätt håll!!!

Jo den taxiresan tog en stund och vi åkte några mil extra, jag vet.......



Idag är mannen rätt slö (sover just nu i soffan) och jag sitter och är nostalgisk. Vi har varit i Skövdes stadskyrka och sett Sjuksköterskeprogrammets examination. Åh vad alla varit duktiga och vad dom har investerat i sej själva. Jag minns hur stolt och glad jag var när jag tog min sjuksköterskeexamen för 13 !!!!!!!! år sedan.

shit, vart tar tiden vägen???

Jo i alla fall så var det jättekul att få gratulera Nella till sin examen och jag hoppas att hon snart ska hitta ett jobb som passar henne. Jag köpte en nurse watch till henne som jag hoppas hon blir glad för. Har hon nu fått sin brosch idag så måste en riktig syrra ha en systerklocka. Hoppas hon inte fått det av någon annan, eller så får hon ha flera.
Som vanligt var släkten Dahlström trevliga så vi hade en nice stund där i kyrkan även om jag inte gillar stora folksamlingar och när det är trångt ;) men det gick ok.

Jag och Peter diskuterade varför jag inte firade min lärarexamen. Knäppt egentligen!! Jag hade inte bjudit in någon till den examen, utan jag satt där själv - utan man och släkt, och sen när det var slut så följde jag inte med ut och åt och firade utan tog bilen hem. Käka korv och mos !!! på vägen hem i bilen och på kvällen åkte jag på träning med hästarna.

Snacka om att inte unna sig själv att säja FY FASEN VAD JAG ÄR BRA!! Det var egentligen en större bedrift att klara av den utbildningen jämfört med sjuksköterskeutb. När jag läste till syrra var Mimmie 11 månader när jag började och Emil 3 år men skillnaden var att jag läste på heltid 100% men jobbade inte något utom på sommaren. Dessutom så läste jag i Skövde.

När jag pluggade till gymnasielärare så läste jag heltid 100%, jobbade 50% och hade dubblat barnaskaran till fyra samt plugga på universitetet i Göteborg så det tog en stund och pendla. Nu vill jag säja att barnen har aldrig varit någon belastning då jag läst, snarare är dom alltid en tillgång!!!!!!

Men hur kunde jag missunna mej att fira detta?? Hade jag inte varit värd en liten uppvaktning? Men se det unnade jag mej inte. Fast jag fick ju blommor av mannen och barnen, (det stod på bordet när jag kom hem. Love you for ever! ) innan vi for på träning med ungar och hästar.

Snacka om att va rätt ding i kolan elle.........

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0