Premiär och ett fång med fantastiska röda rosor

Ja idag var det premiär!!

Nu har jag invigt mina nya röda träningsskor av märket Puma. Dom är jag supernöjd med och de var oslagbart det snyggaste på min kropp när jag svassade in på gymmet för att få träffa Ulrika som skulle inviga mej i maskinernas hemligheter.

När jag klev in innanför dörren och hörde hur det småstönade runt hörnet blev jag först lite nervös och tyckte det var skönt att Ulrika var med annars kanske jag aldrig skulle vågat vara kvar. Men jag upptäckt snart tre svettiga karlar som slet så svetten stänkte och ogenerat stönade.

Sen upptäckte dom mej....... och i deras svettiga rödmosiga ansikten sprack läpparna upp i ett leende och sa Hej!
Där släppte det!!! Nervositeten flög sin kos och jag tänkte att kan man vara så pass fit som dom faktiskt var och tog detta på så stort allvar som dom gjorde - dom både svettades och stönade högt ju!!! - och ändå hade tid att se glada ut för att jag kom , det var då jag insåg att kanske skulle jag kunna passa in här i mina fina nya röda puma skor :)

Jag kan ju säja att crossover maskinen, den man går /springer med benen och armarna följer me av sig själva var ju himla kul att stifta bekantskap med. Där fanns allt på den, så som kaloriförbränningsräknare, puls, motstånd ja och så en massa andra lampor som blinkade som jag aldrig hann och fatta varför.
Sedan kastade jag mej över gåbandet - ok - kul men inte som den andra....

Ja sen var det bara att börja jobba muskelgrupp för muskelgrupp sa Ulrika för efter de två tidigare maskinerna var jag uppvärmd. ( jaha. ) Jag fick instruktioner på varje maskin. Först visade U hur den funka och hur man ställde in den så att den passa perfekt, sen körde jag.

Jodå nu har bröst, axlar, ben, armar, mage och säkert en och annan okänd muskel fått sej en duvning. När jag gick hem därifrån kändes det i kroppen som när man haft en kraftig maginfluensa - alldeles matt men så lycklig att nu var det över.

Kul var det i alla fall och jag ska återvända till gymmet av flera anledningar:

  • folk ler och säjer Hej när jag kommer
  • det var kul att köra maskinerna
  • det verkar vara nyttigt för kroppen
  • man kan stöna HÖGT utan att hela tiden tänka "tyst tänk om barnen hör"
  • och jag är så glad att jag slapp spy i 3 hela dagar för att känna mej så matt som jag gjorde efter


Och sen tog jag min lilla pärla ( det är min fina lilla bil) och åkte utmattad hem till maken och barnen. Så mysigt att komma hem och få stora, största bamsekramen av någon man älskar och som viskar i ens öra att jag är det bästa, vackraste som finns. Sedan pricken över i.....

Han, min underbare, han hade varit i blomsteraffären och köpt långa vackra röda väldoftande ROSOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ja jag vet!! Jag är lyckligt lottad som har honom denne härlige man. Och för att nu göra dej riktigt, riktigt avundsjuk så kan du få tråna på mina rosor här nedan......... Kyss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh vad jag är glad! Är du lycklig så blir jag lycklig. Krama om gubben för han är unik.

2009-01-14 @ 22:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0