Julen är utdansad!!! Och M är blondin igen!

Halloj!

Idag har vi städat ut julen.

Stakar, tomtar och julkrubban, ängeln m.m är nu i salen och väntar på nedpackning. Lådorna finns på vinden och jag väntar på att dom ska ta sig hit ned :) så jag kan packa i dom.

Jag tycker det är så kul att sätta upp alla julsaker och barnen e uppspelta och hjälper till. Eller hjälper till är fel ord, dom styr med järnhand. Varje tomte har sin egna bestämda plats. Brukar den stå på spishyllan så ska den göra det för alltid. Annars blir det fel - julen havererar och jultomten glömmer av oss!! Ve den som ställer fel!
Jag har i princip lagt ner. Minnet är för dåligt och jag ställer fel... eller jag njuter egentligen av att se dom andra ställa fram på rätt plats därför låter jag dom göra det dom är bäst på och jag ställer fram bara det jag är bergsäker på.

Men idag skulle det alltså ner...

Jag började ensam men sen kom M och hjälpte mej (Tack!). Nu när det ska ner är barnen inte alls lika uppspelta och hjälpsamma. Dom lyste med sin frånvaro, C var och simmade och H var och bowlade. P hann och dammsuga lite men passa på att handla lite ljus och annat som behövdes nu när stakarna inte lyser upp längre när han ändå skjutsa H.
Fint blev det i alla fall och nu är det västa gjort.

Mitt i allt stöket fick M för sig att vi skulle bleka hennes hår igen (slingor). Pest, pest, pest........
Jag avskyr det för jag blir så nervös att det inte ska bli bra. Jag satte igång och det gick ok att få i det.
Nu blev det bra - tack, tack, tack - men precis efter var både hon och jag övertygade om att vi skulle få hälla i en toning och skapa en brunett istället ;) Dock tror jag att hon gör sig bäst som blondin.

I morgon ska min kompis T ringa mej när hon hinner, mellan barn och hushållssysslor, och det ska bli så kul att prata med henne. Hoppas vi ska kunna ta en fika ihop snart - längtar* !

Och orkar jag så blir det en sväng i bassängen med om träningsvärken har gett med sig. Nästa onsdag ska jag försöka komma med på Yogapasset. spännande!

Kyss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är underbart att få städa bort julen. Halva januari har redan gått och vi är på väg mot vår! Det blri ljusare för varje dag. När jag var i Essunga igår stod redan krokusen i knopp vid husväggen.



Du får inte göra Mimmie till brunett - Hon är en chick blondin!



Kram Mamma

2009-01-14 @ 22:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0