Vill tillbaks.....

Längtar tillbaks till Sälen!!!!! Vad det var härligt!!!

Vitt, rent och helt fantastiskt vackert. Varför bor vi här, ingen vinter att tala om. Vi har IS, IS,is, is i massor överallt. På gången , på gårdsplanen så hästarna ter sej som bambi på hal is (FARLIGT ju!)  och Peter han saltar och saltar.....  gruset har frusit med så det går inte använda.
Högklackade pjuck innebär benbrottsrisk, och risker är ju till för att utmana.... så visst lever jag ett spännande liv här oxå.

Nä tacka vet jag höga fjäll, snötäckta granar, liftar, röda väderbitna kinder, lipsylade läppar, mössa med tofsar, och flätor i håret. Ja Thomas, jag envisas fortfarande med "Heidi från Heidelberg"  frisyr, hahaaha..
Jag saknar att vakna till mobilens trudilutt som signalerade att nu kan du gå upp och fixa frukost till gänget för vi är på semester och ska ut i backarnas härligheter så snart mackan tagit sig i störtlopp nedför strupen för att sedan göra en slidestopp i magsäcken och pusta ut.

Nä när klockan ringer på måndagmorgon samma pigga trudilutt så är det för att tala om att ät nu frukost qvinna för du ska till jobbet snart. Och nej det duger inte att strutta iväg i långkalsingar och stor tröja, tänk på dina elever och kollegor för jösse namn, nä snyggare outfit krävs samt smink, och en dusch av nån god parfym gör det hela fulländat. Fast det är himla skoj på jobbet mä som tur är. Jag trivs som bara den!!! Härliga rara arbete!


En annan sak som är ett faktum med fjällen... Jag tycker att det är så härligt att få ONT, ont ont i hela kroppen, fast mest i fötterna av pjäxorna det klart, av "all" skidåkning ( min kropp kräver inte möe). Jag känner att jag är vid liv liksom.

Men inte här hemma....  Idag fick jag ta bilen i det gråa tåkiga vädret till gymmet för att skapa nytt ONT ont ont i hela kroppen ,fast nu inget ont i fossingarna, genom att köra kroppen genom alla de maskiner som finns där.
Ja det är tur man finner lösningar på problemet....


Näpp nu ersätter vi After Skin med 50-års fest i kväll coh det är inte fy fasen det heller!!!

Nu ska jag fixa till mej i duschen för att sen pilla i pappiljotterna i skallen. Har ju liksom vant mej vid curly hair nu när jag haft flätor ser du!!!

Kyss!

Påpälsad och vindbiten lyckliga jag med flätor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0