X antal kilo......

Tadaa...

Idag ska jag fylla tvättmaskinen med tvätt, tvätt och åter tvätt....  Hur kul e de egentligen???
Varför finns det ingen beskrivning på vad familj innebär. En sån som man kan läsa innan man slår till Jag menar som när man ska köpa tv tex. Då läser man och kollar upp olika fakta. Varför finns det inget sånt när det gäller familj.


Jag tänkte som :

1 BARN innebär

X kg mat och dryck / vecka
X antal timmar förlorad sömn/ vecka
(när dom e små för att dom vaknar och ska käka, när dom e stora för man ska hämta dom när krogen stängt)
X antal kg kärlek
X antal kg osämja
X antal kg tvätt
(som är helt beroende av deras fritidsintresse - borde kunna lista X antal kg tvätt om dom spelar innebany, X antal om dom spelar schack och X antal kg om dom rider!  Borde absolut finnas listat!!)
X antal kg cash som dom kostar
X antal kg...... Ja listan kan göras lång......


Vi är ju ändå en faktasökande art som tar många beslut efter att noga tänkt igenon ALLA  för och nackdelar. När vi köper bil, byter jobb och investerar tid eller pengar i något.
 Men när det kommer till kärlek, då e vi plötsligt helt ointresserade av vad det kostar i tid, pengar eller engagemang. Ja nån sa att Kärleken är blind. Det är den och där kastar vi oss ut på okänt vatten utan att ha minsta intresse för fakta. Vi kör på och det är endast magkänslan som får styra och den är inte överhuvudtaget intresserad av konsekvenser.

Detta inträffar tydligen också när kärleken falnar och någon vill ge sig ut på egenhand. Helt utan eftertanke på vilka konsekvenser det ger. Har ingen egen erfarenhet men ser hur galet det går för somliga. Har inte gjort det, tänker inte göra´t....... Borde nog egentligen bara hålla käft...hmmmm.


Hur som helst hade det nu funnits en lista på vad varje barn hade kostat i X antal kg sömn, kärlek, pengar, mat osv. Så hade jag utan tvekan gärna dragit på mig allt. Barnen är vårt mest fantastiska underverk och jag skulle inte vilja vara utan något av det!! Nåja tvätten då förståss......

Och min man sen då, där snackar jag om underverk.... sicken otrolig skapelse och jag kan bara tacka G o H för dom inte läste några listor på X antal kg..... utan bara körde på och avlade detta underverk. Tack! svärmor och svärfar den bedriften kan igen ta ifrån er.


Nä ner till tvätthögarna och gör lite nytta Qvinna!


Kyss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0