Varför e det så krånligt med koder??

Igår var jag och skulle gymma, då kom jag inte in i lokalen, fel lösenord!! ja så gick den träningen upp i rök. Jag kom upp rätt bra i puls av ilskan så lite fart fick hjärtat ändå.

Här omsistens när jag skulle tanka, gick inte fel kod..... det är bara inte sant! Min bil går på bensin inte min ilska, tyvärr, så då fick jag ta bankkortet. Tyvärr funkar inte bankkortet på gymmet.

Nu skulle jag verifiera min blogg.... tyvärr fel kod. Men va tusan e världen emot mej på nåt sätt eller??? Vad är problemet?!!! Klart jag kan mitt lösenord, använde ju alltid samma och därför kan jag det. Värre är med alla koder i siffror som jag inte får välja själv. Det är svårare. Nä det var bättre förr när man fick välja sin sifferkod själv, nån gång på 90-talet men det är en svunnen tid. Nu får man bara nån och föväntas kunna memorera den utan problem. Jag har uppenbarligen problem.

På Falköping kommun sa dom att jag fick välja kod nu på mitt passer-kort. Det kortet används både på jobbet och på gymmet. Dom har väl tröttnat på att jag ringer stup i ett och hojtar om att nu kommer jag inte in igen. Varken i salen där jag ska ha undervisning eller på kommungymmet, så nu ska det ordna sig ;) Tack för det!!

Sitter här och väntar på Emil och Mimmie som är på stan och köper mössa till Erik... Katten på råttan och råttan på.... Han behövde nåt att värma öronen med när de ska susa ner för pisterna i Sälen. Det kan jag förstå. Jag ska själv börja rota fram mina termokläder och mössa och börja förbereda mej inför semestern.

På tal om semester....
I förrgår bokade vi en resa till Skottland! Åker 3/3 och stannar två nätter. Vi ska åka med Pia och Anders. Det ska bli så kul!!! Jag har aldrig varit i Skottland och det ska bli spännande. P och A är det alltid fart i och vi har aldrig tråkigt. Värst är väl flygresan men det finns ju alkohol och döva ångesten i. Om jag aldrig vill flyga innebär det en väldig begränsning i urvalet av semesterorter. Då får vi nöja oss med Sälen och sånt, nu är inte Sälen fy skam men jag skulle vilja komma iväg lite längre ibland. Nu var det billigt att flyga till Skottland . 110 kr per skalle, galet billigt!
 Kommer enkelresa till Mariestad för samma summa. Bo på hotell i M-stad känns inte lika lockande. Så jag tar flygångesten och far iväg med bästa vännerna istället

Nä nu hoppas jag dom är påväg hem med mössan för vi ska inväg till Tidaholm och simma. Skönt att dom inte har kod för det i alla fall för då skulle det väl skita sig direkt................

Ikväll blir det after work ( jag tar det som after swim...) på Harryś med våra goda vänner A o P! Roligt för det har vi inte gjort sen i våras. Då  tror jag Micke var med till och med. Tar en drink för dej med vännen :)
 

Kyss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0