Jäsikens va vi e bRa!

Ja jösses!!

Nu när det varit lite sämre väder så då tog Clara tag i stallet igår eftermiddag och mockade ut allt!

Jag och mannen högtryckstvättade det igår kväll och idag har vi målat det.

Jag tror nästan inte det är sant ... Vi har idag varit och :

köpt färg på förmiddagen...

Börja måla väggarna kl 12.30...
Målat taket...
Gjutit i golvet som blivit sargat under året...
Ätit middag...
målat mera väggar...
tejpat för att måla grått undertill...
vita och gråa väggar...
köpt mer färg...
tejpat... tejpat... tejpat....
fikat...
målat mer grått...
målat mer vitt...

Och tro på fan kl 21.00 är vi klara!! Åh va fint det blev, luktar gott. Ljust och fint!

Tack vare att vi var så många, dvs jag, mannen, Clara, Erik, Emil (tidvis) och Mimmie och tillsammans gjorde vi underverk på nolltid! Och dessutom så är det så himla kul att jobba ihop, fast vi har ganska kort stubin allesammans så det blir lite livat då och då. Tur att det går över så snabbt! Love ya!

Vill Absolut INTE släppa in några hästar i nymålat stall heller!
Hell no!
Dom skitar ner, pruttar och fräser. " Nä men åh vad fint! PRRUUUUTTTTTT!!!!! "
Å så var det skitit igen!!


Sen ska ny inredning in och det blir i samband med att vi färdigställer stora stallet. Då byter vi i Lilla med, och jag tror faktiskt att vi har planerat stora stallet klart!
Hoppas nu bara att mannen är med på tåget så att vi får klart i stora stallet i höst!
Den nya delen alltså! Det blir ju sååå bra!

Längtar!

Så om jag bara kan röra mej så ska vi fortsätta i stora stallet i morgon! Nu vill jag bara forsätta och fortsätta...

Bli klar och få fint!

Kyss!     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0