Snart kommer han!!

Snart är dom här! Flyinges hingstar alltså.....

Jag ska gå på hingstvisningen i kväll med familjen. Nu ska nog beslutet tas om vilken hingst som ska få äran att yngla av sej med Fissi. Jag tror nog på VDL Callahan, men tycker om flera av dom ;)
Det är mycket som står på spel och många pengar som ska investeras. Det är inte bara att välja någon. Nä han ska skådas under lupp, vi får bara hoppas att han sköter sej bra på kvällens visning sen ska man ju inte glömma att det är ny anläggning och att han är egentligen inte så gammal.

Annars skiner solen här och visar sej från sin bästa sida. Jag sitter här inne framför datorn... Borde ju ta och städa litegrann i trädgården kanske. Det som försvann i snö kommer upp i tö! Och lite till banne mej.... Det har blivit så stökigt med lite hinkar (från hagen antar jag) lite plasbitar (från hösilaget) och gräset är gult och tovigt och allt ser rätt tragiskt ut.

Kanske ska planera att röja ut lillstugan till helgen. Måste göra oss av med lite gamla möbler och så. Varför spara och spara?? De kommer aldrig mer till användning och vi har en gammal soffa där inne som är både gammal, ful och rejält obekväm och tar en himla massa plats. Nä bort med skiten och vi behåller nog bara lite bord och stolar. Ja, jag vet att det är min passion i livet! Jag har nog säkert 40 stolar här på gården och en drös med bord, men det finns alltid plats för alla att sitta då. Mormors gamla sekretär finns också och farfars nötta skrivbord, men dom ska INTE kastas/brännas! Nopp! jag vet inte riktigt vart jag ska ha dom, men kvar ska dom vara - är det de som kallas affektionsvärde??

Igår talade jag med min svärmor om att komma upp och vara i Stockholm en helg i maj. Boendet fixat! Bara jag och mannen!  Det kan vi nog behöva - lite egen tid för varann. Mamma kunde vara barnvakt och det tackar jag inte nej till heller. Nu ska vi bara fixa häst och kissevakt också så är det klappat och klart! Det ska bli mysigt!

Nu ska jag ringa Mims svärmor och fråga om hon vill åka till Ullared med mej på onsdag i nästa vecka, och vet du, i natt drömde jag att jag köpte skor! Massor av skor och snygga var dom!! Jag var jättelycklig! Undrar vad det betyder? Någon som kan drömtydning får gärna lägga en kommentar!!

Kyss!

Kommentarer
Postat av: Mystic_orebrobo

Du köpte väl ett par såna skor på bilden till min födelsedag sen i april med va??? ;)

Mein Gott, hu vad snygga!

Kramis

2009-03-23 @ 17:12:14
Postat av: Mystic_orebrobo

Du köpte väl ett par såna skor på bilden till min födelsedag sen i april med va??? ;)

Mein Gott, hu vad snygga!

Kramis

2009-03-23 @ 17:13:37
Postat av: Mystic_orebrobo

Drömtydning: "Skor är det man har på fötterna. Och fötter är de vi står och litar på. Skorna betyder då olika livsåskådningar, eller idéer som vi tror på."

hittade också en engelsk förklaring på skor:



"These very often link with your standing in life, your role, or situation. They might particularly point to the life skills you use to deal with the rough places of life."



vafasen detta nu betyder... ;D

2009-03-23 @ 17:19:27
Postat av: helene

Shit, du menar att jag är ute på hal is alltså, eller ialla fall högt uppe i luften, eller i hetluften( dom är ju sjukt najsa??



Tack ändå, och jag vet inte om jag kan hinna tillbaks till scottland före din födelsedag och köpa fler skor. Men det vore ju toppen i så fall för jag hade kunnat köpt lätt 15 par till i varierande utförande med samma fräna klack!! Vi får se vad det är i paketet ditt.... det ligger ovanpå min garderob...NYFIKEN nu va??!!! Puss!

2009-03-27 @ 10:02:21
URL: http://barbamamsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0