HÄRLIGT!

Härligt!!!   

Just nu är jag på topp! Solen skiner, snön smälrer. Jag har penseér stående i badrummet som väntar på att bli planterade i krukorna utanför. Tvättmaskinen snurrar och det doftar gott av sköljmedel och sovrummet är urbäddat och fönstret står på vid gavel och vädrar in den friska vårluften.

Huset är lugnt då alla andra i familjen är i skolan och på jobbet. Rockskivan skrålar på högsta volym. Ja vad mer kan jag begära?

Helgen har varit bra, trots förmiddagsdeppen igår som övergick i en toppendag med mamma och W. Vi var på Maxi och handlade och tog en tur på Cubus där H hittade ursnygga jeans som han var mycket nöjd med och en snygg t-shirt som han köpte också. I morse tog han på sig dom nya kläderna och gled iväg till skolan. Nöjd som en mätt katt!

Jag och mamma var på Cassels och hittade masor av snyggt. Mamsen köpte sej en snygg vårkappa, och några tröjor och jag fick en jättesnygg.... ja vad ska jag beskriva som... Linne i linnetyg??, med fickor och ja.... Den var SKITSNYGG helt enkelt ! Det var vi rörande överens om!!!


På kvällen fick mannen fram airhockyspelet som vi lekte med en stund. Min svärson var ju givetvis grym på det men jag slog honom till sist!!! Ha! Mycket skratt och givetvis spel på liv och död,  som vanligt var det inte på skoj, det var på blodigt allvar! Tävling!

Ärtan kom hem från Norge sent i natt och var glad som en lärka! Det hade ju givetvis varit skitkul!! Av henne fick jag en stor hög med smutstvätt men en dag som denna har det ingen betydelse.
 
Mims var placerad 8á i sista klassen igår och var mycket nöjd hon också. Hon har ju en supertalang men är bara ur fas, och vilka idrottsmän/kvinnor är inte det då och då? Så då var det ju extra kul med en placering igår. Till helgen ska vi tävla i Värnamo. Håll tummarna!

Globetrottern är på väg från Italien och borde vara nånstans i Tyskland nu. Han längtar väl hem han också de klart. Men vad det måste varit kul att se finalerna där nere. Hoppning på flera banor samtidigt, bara att välja och vraka.

Dags att byta i tvättmaskinen...

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0