Snöstorm, bäst att utrusta sig med SKIDGLASÖGON!

Oj, nu var det ett tag sen .... Min dator har varit på repatation och det har minskat mitt bloggande, men nu är jag tillbaks =)

Jo som jag skrev kom hingstarna förra onsdagen. Tyvärr var inte VDL Callahan med men vi såg många andra fina.
Jag var nästan mest impad av dressyrhingstarna.... Hmmm???? Jag gillar ju inte dressyr ju!! Men dom var så vackra och välridna.

 Sen kan jag säja att Common Sense var väl så fin och den videon som var med på hans löshoppning...WOW !! Håller han samma fina kvalitet om två år ska jag absolut ta honom, men nu har vi hört så mycket gott om Callahan så vi tog honom osedd och bokade honom på plats vilket då ger viss rabatt om man bokar på just hingsttåget. Och det kan ju behövas.

Nu väntar vi bara på våren då.... Ja så brunsten kommer igång. MMMmmm.... Behövs sol, värme , lite grönt gräs, ja allt som lördagen förra helgen bjöd på men som idag är helt tvärt om.  Just nu har jag SNÖSTORM utanför. Ska snart ut och slänga sopor. Funderar på att leta fran skidglasögonen, mössan och vantar för att ta mig fram till soptunnorna i snöstormen....

Vad händer?? Var är växthuseffekten?? Var är värmen???!!!!! Vill inte ha mer snö alls nu, vill ha VÅR!

Ja, jag vet att det är växlande väder på våren, men jag blir ändå besviken när kung Bore snöar på mej.

 
 Ikväll blir det tv, vin och mys! Clara och Emil är ute i världen igen. Clara är med sin bästa kompis i Norge och har skitkul på en hästtävling, hoppas att det inte finns alltför många killar där...  Jag vet hur det går till på hästtävlingar jag...

Och Peter skjutsar Emil till flygplatsen för han ska ner till Italien över helgen och kolla på finalen i Arezzo. Hästtävlingar det med, sen kör han hem M och hästarna från Italien via Holsteiner förbundets hingststation, Roffe , och vidare hem till Grevagården. Han kommer hem nästa onsdag tror jag det var.

Han kommer till värmen han.... Clara rapporterar fullt vinterväder i Norge med!

Nu ska jag slänga sopor! Fram med mina googles!!

Kyss!                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0