I am like a tornado...

Vakna jättetidigt och undrade vart mannen tagit vägen. Klockan var inte ens 7 och jag gick ner för att se om han var sjuk eller nåt. Det var han.... Han städade.... Före 7 en onsdag, innan jobbet.... Mycket sjuk...

Det smittade också.....

Så när huset var tomt så satte jag fart på övervåningen. Här skulle det röjas!!! Jag började i Emils rum. Men det var svårt. Han har ju plockat ur rummet i omgångar och nu var det främst priser, rosetter och lite tavlor kvar. Eftersom vi testar att sova uppe, för att det vore skönt att sova alla på ett plan, så ska vi flytta in i hans  gamla krypin. Men det känns som jag sover borta, dvs det känns inte som hemma, som mitt sovrum med alla rosetter fladdrande då mannen snarkar för fulla muggar. Nä,  jag kände att jag måste göra något.

Tänkte plocka bort hans priser och rosetter, men nej, kändes som att städa bort Emil. Jag ringde och väckte honom. Frågade en yrvaken son om det var ok. Jag vet ju att han inte har bott här på snart 3år, men aj vad ont det gjorde i navelsträngen. Han ville att jag skulle packa ner hans grejer i en låda. Jag hittade en och skulle sätta igång.... Men det tog emot så jag fick ta ett djupt andetag och tvinga mej att börja. Det var klart på mindre än 5 minuter. Och efteråt så kändes det rätt ok. Satte upp min brudbukett och vår vigseltavla. Vi får se om jag sover bättre i natt...

Jag fortsatte och bäddade rent i vår säng, bäddade Emils säng så vi kan sova där nu. När jag ändå var i farten så fixade jag Mimmies rum också. Bäddade rent med nytvättat täcke och dammsög och torka golvet. Nu är övervåningen i tipp topp. Jag har skurat lister, toan, allrummet, dammsugit Hugos rum. När jag kom till Ärtans så insåg jag att det får hon fixa själv. Faan vad rörigt. Det blir hennes tur att drabbas av smittan när hon kommer hem.

Nu är jag på nedervåningen och röjer. Målet är att det ska bli lika fint här nere med. Lika gott när jag nu ändå har drabbats av denna sjukdom. Kan det vara svininfluensan tror du??? Eller den kanske är mer som en vanlig influensa när jag tänker efter.

Mitt i all städning så var Mims hemma och red. Jag hjälpte henne att hoppa lite på High Fidelity. Fasen vad pållen hoppar!!! Bådar gott inför tävlingen på söndag. Göteborg bär det av mot då.

Snart ska jag på utvecklingssamtal med Claras mentor. Det blir skoj. hon ligger högt på betygsskalan den lilla lockhåriga geniet. Sen ska jag åka och handla. Väntar på att höra vad Mims och Erik vill ha när dom ska bo här på fredag. Mannen och jag ska ju till Stockholm och Uppsala och shoppa. Much fun!!!

Så dags att greppa moppen och göraa klart!!!

Kyss!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0