klädinköp hägrar

Idag är jag ledig. Mötet blev inställt och jag är såå glad för det. Sitter i soffan och bara ÄR! Åh så himla gött. Och jag tänker inte göra ett smack bara lyssna på julmusik som jag rotat fram idag för nu är det advent och julstämningen ska infinna sej fast vädret är varmare idag än det var på midsommarafton i år.
Tiden är ur led!

Jag sippar the som jag gjort i min nyinköpta thekanna. En jättesöt för 35 spänn på Gengåvan. Gammalt för nån- nytt för mej och theet smakar gudomligt! Jag ska sitta här i pyjamasen tills det är dax för duschen innan stadsbesöket i eftermiddag. Mims har lovat följa med som smakråd. Klädinköp hägrar!

Imorgon är vi bjudna till hennes svärföräldrar på middag. Alltid skoj och i gårkväll när vi lagt oss mumlade jag till mannen:
- I morron ska jag åka till stan och köpa nån snygg klänning som jag kan ha på lördag.
- Mmmm, svara han sömnigt, men har du inte kläder?

Jo men det klart jag har kläder! Det är inte det som är grejjen, det är så här. Den klänning jag ska köpa, vilken vet jag inte, just den har jag inte! Jag är ju inte så knäpp att jag köper två likadana. Så vad är haken?

En kvinna behöver nya kläder oftare än män, eller oftare än min man, som bara köper det han behöver. Jag köper också bara kläder när jag behöver, det klart! Det är bara att hans "behöver" (behov) infaller inte lika ofta som mina...

Och det kan väl i alla fall inte jag klandras för?

Så nu sitter jag här och drömmer om den perfekta klänningen och samlar energi för att orka hitta den.

Och förrästen, jag tror nog att jag även behöver köpa så småningom :

  • En julaftonsklänning - behöver ingen närmare förklaring
  • En juldags klänning - vill ju inte ha samma klänning två dagar i rad, säjer sig självt
  • En annandags klänning- Kan ju inte fira svärdotterns födelsedag i en gammal trasa
  • En nyårs blåsa, annars kan ju 2010 bli ett katastrofalt år

Bäst att reka läget idag. Du vet att det kan ta tid och kraft att hitta fem stycken helt perfekta, gudomligt snygga klänningar!!

Tur vi ska till Stockholm nästa fredag, hörde jag NK nämnas...? Där finns det blåsor kan jag tänka mej!

Och mannen - Du ska vara stolt över att ha en så modemedveten kärring som vill se snygg ut! Grattis till dej!

Och inte att förglömma igår var jag sparsam som köpte thekannan så billigt då finns det mer pengar till klänningar. Hurra!

By the way, ska ju på julbord också... kanske behöver jag... nä glöm det!

Kyss!               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0