Ljus...

Nu är det snö i luften! Hurra!

Längtar till att det ska falla lite vita flingor på marken. Allt blir så rent och vackert. Mörker är inte bara av ondo. Det är tid för mys då. Och mys gillar jag!

Nu längtar jag till jultid. Få upp stakar i fönstren och det lyser ju upp. Sen är lucia alltid en vacker tid.

Julafton - jag ÄLSKAR julen med doftande gran och klappar under. Bäst är dagarna precis före.
Däremot avskyr jag stressen, men i år ska den motas. Bestämt och hårt! Inget flängande hit och dit om vi inte orkar.
Nopp! Jag hoppas vi får ihop det med nära och kära utan att vi måste spendera all tid i bilen för det har jag ingen lust alls med. Tyvärr är det inte jul hemma här på kvällen i år för då är det mammas tur...

Jag förstår att hon också vill vara hemma men jul på Kullabo, det är oslagbart!
Går aldrig att matcha - levande ljus i hela detta gamla hus med brasan sprakande. Nä där spottar dom flesta i motvind!

Jag får längta några veckor till men snart är det advent...

Ikväll ska jag tända massor av ljus och njuta av godaste kvällsfikan med brasan tänd!

Kyss!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åja. fira jul hos mamsen är väl inte fy skam! Och får du ju träffa dina syskon och hela tjocka släkten. Jag ser jättemycket fram emot Julafton. Jag älskar tomten!!!

Nästa år blir det Kullabo och det tycker jag är helt ok!

2009-11-05 @ 22:17:57
Postat av: Mamma

Åja. fira jul hos mamsen är väl inte fy skam! Och får du ju träffa dina syskon och hela tjocka släkten. Jag ser jättemycket fram emot Julafton. Jag älskar tomten!!!

Nästa år blir det Kullabo och det tycker jag är helt ok!

2009-11-05 @ 22:18:30
Postat av: helene

Nä, inget fel med jul hos mamma. Sällskapet är ju alltid trevligt! och variation är bra... :D Nu håller vi tummarna för en VIT jul i år- annars är det ju faktiskt inte långt kvar till vi ska till Sälen! Whhiii!!!!

Då jäklar blir det snö och skidåkning för hela slanten!! Pöss!!!

2009-11-08 @ 23:41:04
URL: http://barbamamsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0