Totally nuts!

Dagens innehåll:

Jobb - givetvis var jag en lysande pedagog som ledde mina studenter till oanade kunskapshöjder!
Lika roligt som vanligt när jag väl är där med eleverna, då är det såå jäkla kul och speciellt eftersom dom anstränger sej för att ta in så mycket kunskap som möjligt. Det tråkiga är förarbetet, planeringen, rättningen...
Men när jag väl är i klassrummet vill jag inte byta ut det mot något annat jobb alls! Så det så!!

Dessutom så har jag dom bästa av världens alla arbetskamrater. Det betyder massor!

Träning - japp, body pump! Ja , jag är trött i musklerna - precis som det ska vara. Check!

Hemma - jodå, vid 18.35 ramlade jag in genom dörren. Hugo har namnsdag och pappsen ringde och ville gratta.

Nemas problemas! sa jag när han ringde mej på jobbet vid 16-tiden. Klart ni kan komma. Ska bara träna först. Välkomna kl 18.30...

Det var en bra tanke då. Men under tiden... Jag ringde Hugo och bad honom ta upp kransen i frysen... Den hittade han inte men han hittade bullar sa han så jag tänke att va bra att jag hade bullar i frysen. Toppen! Mer än jag visste! Tjo, jag är en jäkel som ska bjuda på egenbakade bullar! Gött!

Sen bad jag honom plocka undan lite i hall och kök. Javisst sa han och jag kände mej lättad. Det är bara så att vi har nog inte samma referenser när det gäller röja det värsta. Han såg inte vad jag såg när jag kom hem... men ok, vi är alla olika och va sjutton lite höstlöv på mattan i hallen kan ju faktiskt vara en dekoration (om man har livlig fantasi) och dom trettio par skor som stod lite huller om buller visar ju bara vilken god ekonomi vi har som har råd med alla dom skorna.

Och det såg inte stökigt ut - kan man inte kalla det konst??
Det gör man ju med allt möjligt skräp nu för tiden... och jag älskar Hugo för han är så cool och gör alltid sitt bästa:) <3

Sen till mina bullar, tja vad hade jag väntat mej?? Jag har ju inte bakat bullar på länge...

Han hade hittat tre gamla lussekatter sen i fjol och tre sockerfria supertorra bullar med vaniljkesella i. Dom blev inte ens uppätna i somras för dom var i ärlighetens namn verkligen ingen höjdare.

Vad gör jag då?

Jo jag kokar kaffe, slänger lussekatterna och delar på dom redan rätt små sockerfria bullarna och pladdrar på som om detta är fullt normalt.

Jag är ju inte normal nånstans ju!!!

Bullarna var så äckliga att pappa matade katterna med den i smyg. Och när jag påpekade det så höll han med. Min pappa höll med om att dom smakade illa, då är det illa! Han kan nog äta kattmat utan att reagera.

Som grädde på moset hade han med min födelsedagspresent. Vi har ju inte setts på ett tag med andra ord. Jag i min tur hade ingen till G-B som oxå fyllt år... ingen kommentar. Jag har inget försvar ens.

Nåväl, slutet gott allting gott! Jag har ringt och bjudit hit dom i morgon kväll på fika! Och då ni, då ska vi fika! Det kan du skriva upp!!

Imorgon blir det historien bästa fika på Kullabo! Det står i stjärnorna babe!


Kyss!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0