Dansens regler är omoderna

Ahh, dansen gick jättebra i eftermiddag. Jag tyckte så i alla fall, mannen gnällde lite på mej ibland, näe han tyckte jag tog fel fot. Jag sa inget dom gångerna han tog fel fot, och det gjorde han då och då. För att inte tala om att jag har en ond vänstertå. Det är den han brukar ställa sig på. Och vems fel är det??

Är det han som trampar mej? eller är det mitt fel som inte flyttat undan foten? Nä, jag säjer att det är hans fel, han står ovanpå mej för guds skull. Och jag hävdar annars att han för illa. Hade han fört mej ordentligt hade jag fattat att jag skulle backa vänsterfot eller hur?

Och eftersom herrarna på danskursen har gjort det helt klart att det är mannen som för INTE kvinnan. Aldrig nånsin kvinnan (men förlåt då!) som för!! Jaha, hit har jämlikheten inte hittat minsann! Men jag kan köpa det för då kan jag bara se lite lidande ut om vi dansar fel för då kan jag grymta lite ur ena mungipan :

- Det är mannen som för...

Haha! Totalt ansvarslös! och det är gött! Bara lägga ansvaret på mannen och sväva med. Inte helt fel det heller.
Att vara förd 3 timmar i veckan, utan ansvar, bäddar gott för att bli förförd lite senare...

Så är det med det!
Kyss!

Kommentarer
Postat av: AK

Underbart!!! inte var dag man skrattar högt framför datorn, ropar högt på mannen att han ska skynda sig hit o läsa.. Vi har nämligen oxå gått danskurs för Wurm.

2009-10-11 @ 22:19:27
Postat av: helene

Ja att kursa för Wurm är en upplevelse. Ni kanske ska hänga på och fortsätta dansa. Det vore skoj!



Kram!

2009-10-12 @ 09:39:14
URL: http://barbamamsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0