Galet

Idag har jag varit i Falköping och träffat sötaste Therese. En goding!
Trevligt, roligt, galet och massa skratt. En riktigt feel good förmiddag!

Vi fikade och sen gick vi loss i affärerna. Dock blev det inte mycket handlat men jag har kollat in utbudet lite. Kan ju säja att jag var förvånad över Kapp Ahls Vintage som kommit in nu. Så himla mycket snyggt, men sen tyckte jag att det var rätt dyrt - för hur det än är - det är ju Kapp Ahl för jösse namn.
Då tycker jag att det är dyrt med klänning för 800 spänn och linne för 449:-. Nja, det får nog vara med visst var det klass på´t.

Var inne på Vero Moda, Sveriges bästa finns i Falköping eller? Så mycket bättre än Skövde! Där hittade jag en kjol, riktigt frän sak. På rea dessutom, dvs 74 :-. De du! Fynd!

Men jag tror att jag har listat ut varför den var billig. Den var ju ingen fuling, men den var kort. Då behövdes inte mycket tyg, och därför blev tillverkningskostnaden inte så hög, därav priset...

Nä, så var det inte, det var den sista och därför såldes den till 75% rabatt.

Jag prova den och visst satt den bra men jag hade hela tiden känslan av att om jag böjer mej fram nu kommer hela härligheten att synas. När jag fråga Therese skrattade hon bara och sa att du får väl ha stumpbyxor på dej!
Ja, jo det hade jag tänkt men i alla fall. Tänk om jag blir lite för överförfriskad och glömmer mej. Nej!
Herregud! Kan ju chocka folk fullständigt! Men hur som helst den var lite galen.
Och den hade passat när jag och mannen ska på kärlekssemester till Köpenhamn om några veckor.

Om inte jag får erbjudande av mannen så kunde jag ju ställa mej i nåt hörn, chansen att nån dansk skulle stanna bilen och diskret veva ner rutan känns ganska säker. Men än så har jag aldrig tagit betalt så jag behöver nog ingen galen kjol för 74:- förrän jag fått sparken och behöver hitta mej ett nytt jobb. Då vore den perferkt! Dessutom var den lite blank och avtorkningsbar. Praktiskt...

Nä, den finns kvar att köpa på Vero Moda om du gillar kort, fräckt, avtorkningsbart eller bara behöver förstärkning i kassan.

Kyss!       

Kommentarer
Postat av: AK

du är heeeelt otrolig! skrattade just nu högt i min kontorsstol, precis va jag behövde efter en sån här måndag!!!!!

2009-10-19 @ 17:16:42
Postat av: AK

förresten, har vidarbefodrat din blogg till mina väninnor. började prata bloggar på tjejfesten sist o då va ja bara tvungen att berätta om din. hoppas de är ok

2009-10-19 @ 17:18:00
Postat av: helene

Så kul att jag kan glädja dej! Vill du ha ännu roligare kan du alltid satsa på kort kjol på VeroModa.

Då kan det bli riktigt roligt!! Eller det kanske är vardagsmat för Mattias :)



Klart det är ok, bara kul när många läser!



Kram /H

2009-10-19 @ 20:29:11
URL: http://barbamamsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0