Utekväll och vinterpäls

Hade planerat en skön sovmorgon för att vara utvilad i kväll. Men inte då. Blev väckt av telefonen av en som undrade om hon kunde jobba idag istället för att skriva inlämningsarbetet. Ja, why not, om du hinner! Och så var jag vips klarvaken!

Idag faller dom första snöflingorna. Tyvärr är det inte tillräckligt kallt för att det ska bli ett vackert vitt täcke på marken. Det hade varit fint. Jag gillar ju den här årstiden faktiskt.

I helgen ska Falbygden ha sina tävlingar UTE, hur tänkte ni nu när ni la dom så sent?
Ja, vi får se om det blir nån tävling. Har ju ingen lust att se mina hästar tävla utomhus i snö glopp!! Inte heller nån lust att se barnen i iskalla i tävlingskavajer... Nopp! Som sagt, hoppas på en rejäl temperaturhöjning om detta ska vara genomförbart överhuvudtaget!

Idag har jag förmånen (???) att tvätta familjens skitiga kläder. Tjoo vad spännande... not! Men nån ska görat och det är nog så att jag är bäst på det. Eller dom andra är rätt otränade. Mitt eget fel, I know, men ibland känns det bättre att göra det så jag får det som jag vill ha det.
Och i ärlighetens namn, jag skulle aldrig byta däck på bilen! Inte heller är jag nån fantom på att tvätta den heller, eller tanka (urk!)... så jag tvättar, och gör det bra :D

Och jag har nåt kul att se fram emot!

Ikväll blir det Harrys! After work med Carina och Uffe! Det ska bli kul, flera veckor sedan vi var ute. I allafall 2-3 veckor sen... Vi har blivit bättre på att gå ut och roa oss. Och det känns bra! Kanske dansa lite?

Men det blir nog ingen tango där precis. Nä, det har utvecklats någonting annat av generationerna som är yngre. Nån slags "åla sej dans". Ser ut som lite "smeka stången stripptease dans"...????
Jag känner mej rätt obekväm med det och blir jättegenerad när nån gör så mot mej. Ovana? Pryd? Ja, nåt sånt är det nog. Känner nån igen sig?

 Men annars är det kul att dansa, svänga dom lurviga som mormor sa. Fast numer är man ju aldrig lurvig, eller? Nä, rakhyveln jobbar året om. Dottern undrade häromdagen om vi också sätter vinterpäls. Som andra djur.
Jag hade inte funderat så mycket på det, men kanske...

Blir benen hårigare på vintern??

Jag tycker mina ben blivit hårigare, men det är nog för att hårstråna har mindre hudyta att sitta på... Ja, så är det nog, så jag tycker inte jag satt vinterpäls. Inte än i alla fall... 

Dags att ta hand om tvättmaskinen!

Kyss!   

Kommentarer
Postat av: AK

Hi hi från snö, tvättmaskin till tango o benbehåring, Älskar din hjärna!!!!

2009-10-17 @ 13:59:55
Postat av: helene

Tack! Är nog lite galen i huvudet ibland... / H

2009-10-18 @ 14:11:27
URL: http://barbamamsens.blogg.se/
Postat av: helene

Tack! Är nog lite galen i huvudet ibland... / H

2009-10-18 @ 14:11:51
URL: http://barbamamsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0