Attschooooooo!

jag har blivit förkyld, attschoooo och snörvel men jobbade ändå idag....

Hmm, det står ju att man ska vara hemma om man är förkyld. Men måste man inte ha feber också i så fall? Måste man va hemma för en sketen bonnförkyldning?
Alla är ju hysteriska över svininfluensan men vi får inte glömma att några av oss kommer drabbas av vanligt förkyldningsvirus som vi alltid gjort. Kanske tom få lite feber, men visst ska man vara försiktig. Det är jag och jag snöt mej och spritade händerna, nös i armvecket och tog ingen i hand under dagen. Hoppas ni slipper smittan :)

Ganska redig i alla fall då. Och träningsförbud så länge halsen värker.

Min fantastiska livskamrat har varit och fixat två påsar med halstabletter, en Vicks citron och en Vicks mentol. Då kan jag växla och hinner inte tröttna på smaken, smart tänkt det är bara det att jag har ju för tusan ingen smak när jag är förkyld... haha!

Clara och Hugo fixa middagen ikväll - Tacos! Det var säkert jättegott, det brukar det vara. Jag kände bara att det var varmt och mättande. Dom hade kunnat kryddat med curry istället för chili och jag hade inte känt skillnaden med det erkände jag inte utan sa att det smakade jättegott som vanligt och det gjorde det säkert...

Snart hägrar sängen och jag längtar!

Kyss!                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0