KALASET i helgen! <3

Vad Mimmies överraskningsfest blev lyckad!

Vi gick som på nålar i lördags förmiddag. Mimmie kom hem och hon och Clara red ut en sväng. Jag fick säja till Clara att gå in från stallet för Mimmie hade inte bråttom, nä då.... men det hade vi! Och aldrig åkte hon hem!

Vi ville ju ha hit Erik så tältet kunde resas inför kvällen och maten skulle ju fixas det sista. Pastasalladen och så.

Äntligen kom Erik och Fredrik och tältet kunde resas. Vi var lite orolig för vädret men vi hade sån tur. Uppehåll hela kvällen! Tom på Olstorp! Gött!

Gästerna kom och jag och Peter gick bara och väntade på att Erik skulle smsa, för då var det dags att ringa och säja att "Hästarna är lösa - kom hem NU!!" och Peter sprang runt lillahuset för att få det att låta trovärdigt. Hon gick på det och kom hem med andan i halsen och blev glatt överraskad med fullt av folk i hallen som sjöng Ja må hon leva! Peter tuta i tutan och hon blev så förvånad! Kul!

Sen var det tipspromenad och vi förberedde maten.



Jag och Erik hade ju varit och handlat så det blev marinerad kycklingfilé med pastasallad och hemlagad örtsås. Det blev fantastiskt gott och det verkade som om gästerna gillade det för de åt flera gånger. Det blev en hel del mat över men vi fick ju att äta i flera dagar efter så nu är jag nöjd på den rätten på ett tag :)




Vi drack och hade trevligt. Det blev bra med borden som vi lånade på Grevagården. Alla fick plats i tältet och sen hade vi utemöbeln som rökhörna. Funka perfekt!




Här sitter jag och pimplar light cider som var gudomligt god. Mannen hade hittat en ny sort, tack och lov, börjar bli mätt på dom andra....






Mimmie fick snyggaste glasögonen av kompisarna. C-L lånade dom och blev såååå snygg, eller....




Clara och Hugo var klippor när det skulle ställas till med kalajs:) Dom grejade och hjälpte till som tusan. Det är en förmån att fått dessa ljuvliga ungar! är så glad att dom är 4 stycken!





Rättning efter tipspromenaden! Fredrik och Hugo rättar ihop. Charlotte och Jens fick samma poäng och Jens vann efter skiljefrågan. Inte dåligt gjort. Jag blev impad. Att C-L skulle komma bra till kan jag förstå, hon fick väl nån hjälp av Emil kan jag tänka... Eller vadå?! Hon är ju smart! men att Jens kände Mims så väl, kul!




Sjöng gjorde vi! Erik hade fixat sånghäfte. Han hade lagt ner massor av tid på denna festen. Tipspromenad, häfte, osv... Fredrik hade med gitarren, mycket trevligt!

Kl 21 kom bussen och hämtade oss så vi kom iväg till Olstorp. En mycket innehållsrik afton!

Sen på söndagen var det släktkalas hemma hos Mims och Erik. Tur med vädret igen! Vi kunde sitta både ute och inne. Och det var nog tur det. Det var många som kom och grattade henne!


Snyggaste chokladtårtan hade hon lyckats fixa till med glasyr på. Måste ärvt mina gener, eller vad? Bakat smaskiga kakor, eller vad vet jag? Jag åt jordgubbar och grädde och drack funlight saft... Ingen tårta eller kakor här inte. Men fina var dom! Duktiga Mimmie! *stolt*

Härligt kalasande i helgen alltså  :D

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0