Första dagen på 2010

En mycket trevlig nyår som firades in med mina älskade ungar. Underbart! Hade inte ens tid att deppa på kvällen. Närå, singstar höll mej sysselsatt. Roligt spel som alltid.

Mannen hade lagat oxfile som var helt fantastisk. Smälte som smör i munnen. Mums! Gott vin, och tom champagnen var drickbar. Det är inte alltid...

Smällarna är smällda, raketerna skjutna. Ja allt i sin ordning...

Vakna lätt melankonisk. Precis som alltid första dagen på året. Dax att slå upp nya dagboken, jodå jag skriver dagbok sedan början va 70-talet, 1974 eller nåt. Jag skojjar inte! Nä hela mitt liv finns på pränt. Inte klokt egentigen. Dessutom är dom privata, ska inte sparas och läsa av någon. Inte ens när jag är död. Hmmm... Borde kanske göra mej av med dom men när jag tänkt på det har jag inte riktigt kommit på HUR!

Kanske lägga dom i kartonger (- ja, dom är MÅNGA! Ibland flera per år!! Minst 40 stycken) och gräva ner dom. Ha en begravning helt enkelt. Men va fan, jag kan ju inte begrava ett helt liv när jag fortfarande lever... Känns helt makabert!
Elda upp dom? Nää, det går inte!!!  Jag får helt enkelt fortsätta att arkivera dom och sen be nån av barnen att förstöra dom när jag är borta. UTAN ATT LÄSA DEM! Det är bara det att dom är så jäkla skymmande.
Har ju flyttkartonger med dagböcker sparade. Tack och lov för stora kallvindar i gamla hus!

Hur som helst, min nya dagbok är i min älsklingsfärg - röd - och har skinnimitations pärm. Hur najs som helst så jag hoppas på ett toppår nu! :D

Och det ska jag se till att det blir. Ska nog starta med en promenad i stilla snöfall och bara andas lite frisk luft. Lika många bra dagar som i fjol och det blir ett toppår :D

God fortsättning på toppåret 2010!

Kyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0