precis tvärt om!

Ahhh.... sträcker ut mej som en smidig katt som mumsat i sig en stor råtta (bläch va äckligt!!) och ser så där oförskämt nöjd ut.

Igår hade jag sovmorgon och då sover jag! Till 11.30... Och det var skönt och välbehövligt i allra högsta grad. Barnen hann jag bara säja God Morgon (borde sagt God Middag btw)  till sen körde mannen dom till slalombacken i Falköping. Bara dom två! Bill och Bull, i vått och torrt, du och jag. Dom hänger verkligen ihop och jag är både förvånad och oerhört glad. Tänk vilken tur vi haft som har barn som vill umgås och som i princip ALDRIG är osams.

Mims och Emil var precis lika dana. Då trodde jag det var det gemensamma hästintresset som svetsade ihop dom men Hugo och Clara delar ju inga fritidsaktiviteter. Däremot gillar dom att bada, åka skidor och sånt ihop.
Jaja, skönt är det ialla fall för det är aldrig väsen förutom när jag och mannen har olika åsikter om något och jag får erkänna att det händer betydligt oftare... Bara att erkänna att vi är mer oense än dom.

Efter avlämning i backen kom Märta och hämtade oss så vi var på Harryś i Skövde strax efter 13.00. Vi  och Svensson lunchade, satt och kolla skidor, spelade på hästar och gick därefrån kl 19.45. Haha! Dom måste trott att vi flyttat in. Väl hemma hos S så spelade vi biljard. Jösses va kul vi hade! Tom hundarna var vilda! Jag och Pia vann!! Snacka om att det var match. På liv och död! Och vi var bäst helt enkelt... Märta körde hem oss strax före 24.00 så i morse var jag pigg som en mört. Vilket behövs för idag ska jag förbereda en hel del inför nästa vecka och tvätta en sisådär 6 maskiner. Men det är lugnt!

Mannen ska på konferens i eftermiddag. Jäkla märkligt att dom ALLTID ska samlas på helgen! (Grrrrr!) men innan han sticker så är han med Hugo på årets första bowlingmatch. Hejja Hejja Hejja! Därefter så ska vi hinna plocka ut granen annars finns risk för att det blir kvar ända till påska. Hämta en motionscykel till mig :o)
Och hinna käka lite grann. Bära möbler med Anders... Ja listan blir lång! På kort tid!

Nu ska tvättmaskinen tömmas igen! Varför kom jag på den dumma iden att bädda rent alla sängar just idag??? Puckat! Riktigt Puckat!

Kyss!    Tjockkatten myser.... liksom jag!

Ps. Hinner jag ska jag testa min nya träningdvd ikväll! Spännande! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0